بنا به اعلام یک روزنامه‌نگار تحقیقی، دولت آمریکا قصد داشت با تهدید به انفجار خطوط لوله نورد استریم، روسیه را از حمله به اوکراین منصرف کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد که آمریکا و ناتو از سالها پیش تلاش زیادی علیه روسیه آغاز کردند.
وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به اینکه کی‌یف شرایط سختی در مصاف با روسیه در پیش دارد، مدعی شد که اوکراین نیمی از اراضی را که روسیه در ابتدای جنگ به تصرف خود درآورده بود، بازپس گرفته است.
غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش، همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعا‌هایی ضدایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می‌کند. جمهوری اسلامی ایران می‌گوید بی‌طرفی فعال خود را در جنگ اوکراین حفظ کرده و هرگز سلاحی به طرفین این جنگ برای استفاده در آن نداده است.
روسیه به عنوان یکی از ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، یکی از قدرت‌های تعیین کننده در ساختار نظام بین المللی بوده و طبیعتا نقش روسیه در هزاره سوم در تحولات بین المللی و منطقه ای، به ویژه در حوزه اوراسیا برجسته‌تر شده است. طبیعی است که این کشور همچنان تلاش دارد در موضوعات مهم بین المللی نقش ایفا کند، البته جایگاه روسیه بعد از عملیات ویژه در اوکراین، با جایگاه این کشور، پیش از جنگ کاملا متفاوت است.
در پی برگزاری دور جدید دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، حامیان وی خواستار آغاز جنگ داخلی و مسلحانه شده‌اند.
ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب روسیه که سال پیش فوت کرد، تحلیل‌های عجیبی داشت که بیشترشان به واقعیت پیوست. مثلا ۳۰ سال پیش گفته بودکه روسیه با اوکراین وارد جنگ خواهد شد و از نقشه آمریکا برای تجزیه ایران خبر می‌دهد.
ند پرایس در پاسخ به این که واکنش آمریکا به سفر الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس به ایران و دیدار او با مقامات ارشد آن چیست، با ادعایی علیه مناسبات بلاروس و روسیه در زمینه جنگ اوکراین و گفتن این که لوکاشنکو «استقلال کشورش را به کرملین واکذار کرده است»، مدعی شد: ما این سفر را به نوعی، گسترش روابط ایران و روسیه می‌دانیم که بیش از پیش بر عمق آن افزوده می‌شود.
هیچ ناظر جدی‌ای نمی‌تواند یک قضاوت اولیه در مورد جنگ عراق را رد کند: این یک شکست بود. دولت بوش تصمیم گرفت در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی با صدام حسین مقابله کند تا تهدیدی فزاینده و غیرقابل تحمل برای امنیت آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر از بین برود. هدف او سرنگونی یک استبداد وحشیانه بود. استبدادی که منبع تجاوز و بی ثباتی در خاورمیانه از طریق مداخله‌ای کوتاه و کم هزینه بود. با این وجود، در نهایت کار‌ها بسیار کم طبق برنامه پیش رفتند.
مام‌میهن در یکی از سخت‌ترین دوران‌هایش قرار گرفته است و اگر در داخل غفلت‌ها ادامه یابد و از عقلای برجامانده کنار نهاده‌شده، کمک گرفته نشود و سیاست همراهی با روسیه در جنگ با اوکراین پیاده شود و از آخرین فرصت‌ها جهت شکل‌گیری یک توافق غفلت شود، تهدیدات جدی‌تر در سال آینده دور از ذهن نخواهد بود. شاید تنها راه پیش رو، سود بردن از فرصت کوتاه باقی‌مانده از دوران مسئولیت رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا برای دستیابی به یک توافق مناسب و تنش‌زدایی در روابط خارجی کشور است.
وقتی برنامه، حمله باشد، کسی پیش‌نمایش منتشر نمی‌کند؛ بلکه اغلب دست خود را نزدیک و مخفی نگه می‌دارد تا از عنصر غافلگیری خود را محروم نکرده باشد. بلندفکرکردن‌های دو طرف درباره جنگ، با اعلام جدول‌های زمانی دور و دیر، بیش از آنکه خبر از جنگ قریب‌الوقوع بدهند، بوی چنگ و دندان نشان‌دادن‌هایی را می‌دهند که پیش از گفتگو و مذاکره لازم‌اند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا پیش بینی کرد که جنگ در اوکراین در ماههای آینده نیز ادامه داشته باشد.
شمن های پرو پیش بینی کردند که در سال جدید میلادی، جنگ در اوکراین پایان خواهد یافت. پله نماد فوتبال برزیل خواهد مرد. به دلیل بلایای طبیعی در آمریکای شمالی مرگ‌های زیادی وجود خواهد داشت؛ و لولا شروع سختی برای سومین دوره ریاست جمهوری خود خواهد داشت.
دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه برخی رویدادهای مهم سال ۲۰۲۳ میلادی را پیش بینی کرد.
یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی گفت: با توجه به شکست مذاکرات احیای برجام، توسعه بیش از پیش برنامه هسته‌ای و اتحاد ایران با روسیه در جنگ اوکراین که عملا جنگ روسیه با غرب است؛ آمریکا و اروپا بهانه‌های لازم را برای همراه کردن افکار عمومی در جهت مقابله با ایران برای خودشان ذخیره کرده‌اند.
رابرت مالی ادعا کرد: ایران تعداد محدودی پهپاد پیش از جنگ، نداد. آن‌ها ده‌ها فروند را همین تابستان منتقل کردند و نیرو‌های نظامی ایرانی اکنون با حضور در مناطق اشغالی اوکراین به روسیه کمک می‌کنند که از آن‌ها علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده کنند.
سخنگوی نیروهای مسلح ایران با اشاره به اینکه اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است گفت: مبادلات ایران و روسیه به سال‌ها پیش از جنگ روسیه و اوکراین برمی‌گردد و ما دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم.
‌سخنگوی نیرو‌های مسلح ایران با اشاره به اینکه اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است گفت: مبادلات ایران و روسیه به سال‌ها پیش از جنگ روسیه و اوکراین برمی‌گردد و ما دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم.
امیرعبداللهیان: بورل ۴ روز پیش گفت پیام شما در خصوص مذاکرات را به آمریکا منتقل کردیم؛ ما منتظر پاسخ واشنگتن هستیم / اظهارات بایدن نسنجیده بود؛ مقامات آمریکایی از طریق مجاری دیپلماتیک به ما اعلام کردند که آمریکا چنین موضعی را ندارد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها گفتار و رفتارشان متناقض است؛ سه روز پیش پیامی از طرف آمریکایی‌ها دریافت کردیم و تاکید کردیم موارد اتهامی آژانس باید حل و فصل شود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها گفتار و رفتارشان متناقض است؛ سه روز پیش پیامی از طرف آمریکایی‌ها دریافت کردیم و تاکید کردیم موارد اتهامی آژانس باید حل و فصل شود.
آناتولی آنتونوف که پیش از تعیین به عنوان سفیر روسیه در آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع روسیه فعالیت داشت، هشدار داد که اگر اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.
وزارت خزانه داری آمریکا پیش بینی کرده که قیمت نفت در زمستان افزایش خواهد یافت.
نشریه  آمریکایی «نشنال اینترست»گزارش داد: به تازگی رهبران نظامی آمریکا پیش بینی کرده‌اند که نبردهای بعدی شهری در کلان شهرها خواهد بود.
ماتیو گرونیک، نویسنده و استاد دانشگاه جورج تاون آمریکایی طی مقاله ای نوشت که براساس نظریه های روابط بین الملل، جنگ سرد بین آمریکا، چین و روسیه یک جنگ سخت و تمام عیار خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ