تلسکوپ فضایی جیمز وب، قدرتمندترین تلسکوپی است که تا به حال در مدار سیاره ما قرار گرفته و توانسته جزئیات سحابی سر اسب را که به نام بارنارد ۳۳ نیز (Barnard ۳۳) شناخته می‌شود، ببیند که پیش از این هرگز آشکار نشده بود و برخی از مناطق را در نوری کاملا جدید نشان می‌دهد. تصاویر جدید، سحابی سر اسب را به صورت امواج متلاطم گازی نشان می‌دهد که از سمت غربی اوریون B که یک ابر مولکولی ستاره‌ساز در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری از زمین در صورت فلکی شکارچی قرار دارد، دیده می‌شود. دانشمندان تخمین می‌زنند که در حدود پنج میلیون سال، این ستون از ماده متراکم‌تر از بین خواهد رفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام باشگاه‌های کشور‌های عربی به میزبانی عربستان، دو تیم پرستاره الهلال و النصر به مصاف هم رفتند که در نهایت النصر با درخشش کریستیانو رونالدو با نتیجه دو به یک مقابل حریف به پیروزی دست پیدا کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد. در این بازی الهلال با یک گل پیش افتاد، اما النصر باوجود آنکه ۱۰ نفره شد در ادامه کریستیانو رونالدو دو گل به ثمر رساند تا تیمش را قهرمان این رقابت بسیار مهم کند. رونالدو در دقایق پایانی مصدوم شد و با چهره ناراحت از زمین خارج شد. این نخستین جامی است که کریستیانو رونالدو با تیم عربستانی به دست آورد. رونالدو عنوان آقای گل این رقابت‌ها را نیز به خود اختصاص داد.
سرمربی استقلال دست روی بازیکنی گذاشته که در لیگ نوزدهم به عنوان جوان‌ترین بازیکن پرسپولیس جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد.
جو کول با تمجید از درخشش مارکوس رشفورد می‌گوید او باید در مسابقات یورو به عنوان بازیکن ثابت ترکیب اصلی بازی کند.
تیم بسکتبال دنور ناگتس با درخشش خیره کننده یوکیچ و ماری، سری فینال NBA را دو بر یک پیش افتاد.
قایدی ستاره میلیون دلاری استقلال که دوران خوبی را همراه با آبی پوشان پشت سر می‌گذارد، بعد از درخشش در بازی قبل مقابل ذوب‌آهن، حالا در تقابل با آلومینیوم نیز پس از خلق موقعیت‌های خوب گلزنی، در دقیقه ۵۵ به شکلی زیبا تک گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند و آن‌ها را در کورس قهرمانی نگه داشت.
خویچا کواراتسخلیا، ستاره جوان ناپولی در ادامه درخشش های خود در این فصل، رکورد خاصی را به نام خود در لیگ ایتالیا به ثبت رساند.
ساسان انصاری پس از پشت سر گذاشتن محرومیت بار دیگر در ترکیب اصلی فولاد مقابل پیکان وارد زمین شد.
قزوین- علی‌رغم درخشش تیم شمس آذر در لیگ دسته یک و صعود قریب‌الوقوع آن به لیگ برتر فوتبال، صداوسیمای مرکز قزوین حاضر نیست بازی‌های این تیم را به‌صورت زنده پخش کند.
پرسپولیس با درخشش شیخ دیاباته به برد ارزشمندی مقابل صنعت نفت در آبادان رسید.
پرسپولیس با درخشش شیخ دیاباته به برد ارزشمندی مقابل صنعت نفت در آبادان رسید.
ناپولی امروز در زمین اسپتزیا با درخشش زوج هجومی خود ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا به برتری 0-3 دست یافت و 56 امتیازی شد.
سباستین هالر سرانجام پس از پشت سر گذاشتن سرطان، اولین مسابقه رسمی خود را برای دورتموند انجام داد.
آرون رمزدیل در یک شب فوق العاده که مقابل تاتنهام پشت سر گذاشت، با لگد عجیب یک هوادار تیم رقیب مورد استقبال قرار گرفت!
مهاجم همدانی گل‌گهر سومین بازی پیاپی همراه با تاثیرگذاری ویژه در ترکیب تیمش را پشت سر گذاشت.
بعد از درخشش طارمی در جام جهانی ۲۰۲۲، اما شایعه‌ها درباره علاقه چند باشگاه معتبر در سری آ استرالیا و لیگ برتر انگلیس به او مطرح شده است. آرسنال و چلسی در انگلیس و اینترمیلان در ایتالیا باشگاه‌های بودند که بحث انتقال طارمی به ترکیب آن‌ها وجود داشت
تیم فوتبال پورتو چهاردهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال را با یک برد پرگل خانگی در شب درخشش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی‌اش پشت سر گذاشت.
نساجی مازندران سومین دیدار تدارکاتی خودش در اردوی ترکیه را با برتری پشت سر گذاشت.
کودی گاکپو مهاجم باشگاه PSv، با گلزنی مقابل سنگال پایه گذار برد تیمش بود و درخشش های او از رده باشگاهی، به عرصه ملی راه یافته است.
کریم انصاری‌فرد با آمادگی کامل آخرین تمرین ایران پیش از جام جهانی را پشت سر گذاشت.
کایسری اسپور با گلزنی و درخشش مدافع ایرانی خود موفق به کسب پیروزی برابر ایگدیر شد.
اودینزه که دو هفته پیش توانسته بود آاس رم را 4-1 شکست بدهد، امروز در زمین خود 3-1 اینتر را شکست داد و موقتا به صدر جدول سری آ رفت.
در دربی دلامادونینا از هفته پنجم سری آ ایتالیا، میلان موفق شد با نتیجه ۳-۲ مقابل اینتر پیروز شود.
شاگردان فرزاد حسین خانی در اواسط نیمه اول روی یک کار ایستگاهی تماشایی موفق به ثبت گل دوم مسابقه با ضربه سر دیدنی شروین بزرگ شدند.
ستاره سمت راست سپاهانی‌ها که شب خوبی در سیرجان پشت سر گذاشت، بدشانس بود که عملکردش منجربه برد نشد.
اینتر در دومین دیدارش در فصل جدید سری آ مقابل اسپتزیا به پیروزی 3-0 رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ