بامیه سرشار از مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین‌های A، C و گروه B ازجمله اسیدفولیک، B ۲، B ۵، B ۶ و عناصری ازقبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر و ماده لزج است بنابراین اثرات مثبت فراوانی بر سلامت انسان می‌گذارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در یک رژیم غذایی نرمال، توصیه می‌شود بادام را در طول هفته به میزان یک سوم فنجان میل کنید. چربی غیراشباع تک سالم موجود در بادام، به کاهش سطح کلسترول خون و کاهش التهاب شریانی کمک می‌کند که در نهایت باعث کاهش فشار داخل رگ‌ها می‌شود.
تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که رژیم مدیترانه‌ای در کاهش چربی کبد حتی بدون کاهش وزن مؤثر است و از دیابت نوع۲، کلسترول و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.
چای سیاه و سبز منابع سرشاز از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هستند که برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در مغز موثر واقع می‌شود. مصرف چای با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول نیز ارتباط دارد.
انگور حاوی پلی فنول یعنی آنتی اکسیدان‌هایی است که فواید زیادی از جمله کاهش فشار خون، التهاب، سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو برای سلامتی دارد. هنگامی که انگور می‌خوریم، پلی فنول‌ها وارد بدن و از طریق میکروبیوم روده توسط معده هضم می‌شوند که به درمان عفونت‌های روده کمک می‌کند.
این ماده برای کاهش سطح کلسترول خون، کنترل فشار خون پایین و بالا، درمان مشکلات قلبی، تحریک جریان خون، جلوگیری از حملات قلبی استفاده می‌شود.
مطالعات نشان می‌دهد کمبود پتاسیم باعث افزایش اختلالات متابولیک، از جمله کبد چرب و دیابت نوع ۲ می‌شود. مقدار توصیه‌شده پتاسیم روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم است. پتاسیم فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ از جمله: کاهش فشار خون و کلسترول، حفظ سلامت قلب و تقویت عملکرد کبد.
توت سفید، توت قرمز، شاه‌توت، توت فرنگی و زغال اخته خانواده توت‌ها را تشکیل می‌دهند. توت‌ها را به عنوان نیروگاه‌های مغذی کم کالری می‌شناسند. به عنوان مثال یک فنجان زغال اخته تنها ۴۰ کالری دارد، اما سرشار از ویتامین C و ویتامین K و منگنز می‌باشد؛ و یا توت فرنگی نیز به عنوان یک منبع کم کالری و سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها و منگنز می‌باشد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها خاصیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، خوردن انواع توت‌ها به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک می‌کند و برای افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار مفید است.
سرکه بالزامیک یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال حفظ یا کاهش سطح کلسترول خود هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در سرکه بالزامیک سلول‌هایی را که برای بدن شما سمی هستند هدف قرار می‌دهند و سطح LDL (کلسترول ناسالم) شما را کم می‌کنند. با مصرف سرکه بالزامیک به بدن کمک می‌کنید تا از خود در برابر گرفتگی عروق محافظت کمک کند.
تغذیه سالم در کنترل سطح قند خون، فشار خون و کلسترول نقش بسزایی دارد. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به شما در مدیریت وزن و کاهش عوارض دیابت مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌ها از جمله انواع خاصی از سرطان کمک کند.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، کاهش تنها پنج تا ۱۰ درصد از وزن می‌تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را بهبود بخشد.
یکی از خواص بی‌نظیر دمنوشی که در این مطلب معرفی می‌کنیم کاهش کلسترول و فشار خون است.
از دیدگاه تغذیه‌ای، بهترین راه برای کاهش کلسترول، کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس است.
کلسترول بالا یک نگرانی جدی برای سلامتی است و به عنوان یک "قاتل خاموش" شناخته می‌شود، زیرا اغلب علائمی ندارد. اگر کلسترول بالا درمان نشود می‌تواند منجر به تصلب شرایین شود که در نهایت منجر به حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی یا بیماری شریان محیطی (PAD) شود.
محققان دریافتند که عسل خام و عسل تک گل بیشترین فواید متابولیک قلبی را دارند. برخلاف اکثر شیرین کننده ها، قدرت شیرین کنندگی عسل منحصراً از قندهای معمولی مانند فروکتوز و گلوکز ناشی نمی‌شود.
محققان دریافتند که عسل‌های تک گل باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول کل و همچنین تری گلیسیرید ناشتا می‌شود. همچنین سطح گلوکز ناشتا را هم کاهش می‌دهد.
کلم قرمز سرشار از فیبر است و به همین دلیل به بدن در جهت جذب کلسترول موجود در مواد غذایی مصرفی کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کلم قرمز به تجزیه بافت چربی کمک کرده و انرژی زیادی برای بدن تولید می‌کند. در نتیجه برای لاغر شدن از این کلم خوش‌رنگ غافل نباشید. از سویی دیگر پروبیوتیک‌های موجود در ترشی کلم قرمز، کمک زیادی در تسریع روند لاغری می‌کند.
سارا انبری، متخصص تغذیه گفت: سبزیجات و میوه‌ها سرشار از فیبر هستند که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند، خوراکی‌هایی مانند سیب، انواع مرکبات، انواع توت‌ها مخصوصاً توت‌فرنگی، هویج، زردآلو، آلو، کلم، سیب زمینی شیرین، بامیه و کلم‌پیچ در این دسته قرار می‌گیرند.
انار یک غذای سرشار از آنتی اکسید‌های قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.
دکترای طب ایرانی در پاسخ به اینکه چرا کلسترول و تری گلیسیرید باید اندازه معینی داشته باشند گفت: رسوبی در عروق ما ایجاد می‌شود که در درازمدت می‌تواند موجب سفتی و تنگی عروق می‌شود. هنگام پمپاژ قلب، وقتی عروق نرم است، انتهای عروق با جریانی ثابت همراه است، اما وقتی عروق سفت است؛ جریان با پمپاژ قلب بالا و پایین می‌شود که خون‌رسانی به اندام‌های مختلف و حتی خود قلب را مختل می‌کند.
جو حاوی کالری کمتر و پروتئین و فیبر بیشتر نسبت به جو دوسر است که فاکتور‌های مهمی برای افراد دارای مشکلات رژیم غذایی یا وزن به شمار می‌آید.
موز به دلیل محتوای بالای پکتین، یک فیبر محلول که دارد، نه تنها به کاهش کلسترول کمک می‌کند بلکه عملکرد روده را نیز عادی می‌کند. همچنین مصرف موز موجب کاهش نفخ هم می‌شود.
مصرف عسل طبیعی، باعث کاهش فشارخون، بهبود آریتمی‌های قلبی، کاهش سطح تری گلیسرید خون، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود.
این مطالعه نشان داد که با مصرف جو دوسر کلسترول LDL به میزان ۴.۲ درصد، کلسترول غیر HDL به میزان ۴.۸ درصد و آپولیپوپروتئین ب ۲.۳ درصد کاهش یافته است.
یافته‌هایی که اخیرا در نود و هفتمین نشست سالانه «انجمن غدد درون‌ریز» در سن‌دیه‌گو ارائه شد، نشان داد: پیاز در صورتی که همراه داروی دیابت موسوم به «متفورمین» مصرف شود، قند خون بالا و میزان کلّی کلسترول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
یکی از علائم اولیه کلسترول بالا، تورم و بی‌حسی اندام است. این واکنش اتفاق می‌افتد، چون لیپید‌های انباشته از گردش خون موثر جلوگیری می‌کنند و این کار باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی عضلات می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ