روزنامه هم‌میهن با انتشار کاریکاتوری در شماره امروز خود از خط فخر رونمایی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور نخست وزیر دولت السودانی نرخ فقر در کشورش را بیش از ۲۰ درصد اعلام کرده و تصریح کرد که بیش از شش میلیون از شهروندان این کشور حقوق تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.
فقر و شکاف طبقاتی که جامعه ما با آن رو‌به‌روست، تبعات و نتایجی را به دنبال دارد که صرفا در مسائل معیشتی و زندگی روزمره خلاصه نمی‌شود بلکه می‌تواند در دراز مدت آثار زیان‌بار اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد.
رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که اگر رئیس جمهور سابق این کشور به کاخ سفید برگردد، دیگر کشوری به نام آمریکا وجود نخواهد داشت.
نماینده مجلس گفت: الان مرغ از سفره مردم پرواز کرده است. قیمت دیروز که در برخی از نقاط تهران دیدیدم ۱۲۰ هزار تومان بود در حالیکه دولت تعهد کرده بود با حذف ارز ترجیحی و مردمی سازی یارانه‌ها و تعیین قیمت نهاده‌های دامی با قیمت آزاد غیرممکن است مرغ بیشتر از ۶۰ هزار تومان برود، اما الان چه قیمتی دارد؟
سعیدی درباره تاثیر تورم بر زندگی نمایندگان مجلس گفت: به هر حال نمایندگان نیز از مردم هستند و جدا از آن‌ها زندگی نمی‌کنند. اینکه چرا باز هم با تمام این وضعیت علی رغم اینکه مجلس عنوان انقلابی دارد و دولت نیز عنوان محرومین را دارد، روز به روز مشکلات معیشتی مردم بیشتر می‌شود جای سوال است. الان مردم از ما هیچ توجهیی را نمی‌پذیرند. مردم به صراحت می‌گویند شما اگر واقعا منتقد یک موضوع بودید چرا از اختیارات نظارتی خود استفاده نکردید.
«تفاوت بین هزینه‌های واقعی زندگی و درآمد‌ها نه تنها منجر به کوچک شدن سفره مردم می‌شود، بلکه به افزایش نارضایتی‌های عمومی و اجتماعی نیز دامن می‌زند. شهروندان، در تلاشند با کمک شغل دوم از پس وضعیت تورم بر آمده و هزینه‌های زندگی را تامین کنند. اما کارمندی که روزی ۱۰ تا ۱۵ ساعت کار می‌کند، به سرعت فرسوده و بیمار می‌شود و توانایی کار کردن خود را از دست می‌دهد.»
اگر در چین طی ۴ دهه ۸۰۰ میلیون نفر از زیر خط فقر مطلق بیرون آمدند، نتیجه غلبه ادبیات توسعه بر شعار گرایی بود و اگر در ایران ۳۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند که یک سوم شان در همین یک دهه اخیر فقیر شده اند، به علت غلبه شعارگرایی بر ادبیات توسعه بوده است.
دولت در شرایطی که مردم با تورم بالای ۵۰ درصد مواجه هستند، جمعیت زیر خط فقر دو برابر شده و با مسائلی مثل تشدید فقر مسکن و فقر غذایی به دلیل روند فزاینده تورم مواجه هستیم، عملاً بخش بزرگی از مسئولیت‌ها را از سر خود باز کرده و نظام اقتصادی جدیدی به وجود آورده که دست‌کم در ۸۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. این وضعیت می‌تواند به یک موقعیت فاجعه‌بار منجر شود.
مجتبی پوربخش مجری سابق صداوسیما با انتشار یک استوری از قیمت دلار در سال گذشته و مقایسه آن با قیمت کنونی انتقاد کرد.
«محمد شیاع السودانی» با اشاره به اینکه در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی وجود ندارد، گفت که باید از طریق مبارزه با فقر، فساد و تروریسم وفاداری خود را به خون شهدا نشان دهیم.
عبدی نوشت: وضعیت تورم، سرمایه‌گذاری، نابرابری و خط فقر و اشتغال ناامیدکننده است. به علاوه و مهم‌تر اینکه به عللی شاید سال آینده از همین رشد ۳ درصدی هم خبری نباشد و برخی پیش‌بینی‌های مراکز معتبر، این رشد را خیلی کمتر، حتی نزدیک به صفر ارزیابی می‌کنند. از این رو انتظار می‌رود که دولت محترم هم‌زمان دو اقدام را در دستور کار خود قرار دهد. اول و مهم‌تر از هر گام دیگری حل مساله سیاست خارجی و برجام است. بدون این گام هیچ اتفاق چشمگیری رخ نخواهد داد.
آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: خط فقر در سال جاری خیلی بالاتر آمده، چون درآمد نوع مردم بالاتر نیامده، ما به طبقه سرمایه‌دار که شب می‌خوابند و صبح برمی‌خیزند و درآمدشان به صورت نجومی بالا می‌رود کار نداریم، ولی نوع مردم این چنین‌اند، یک مطلبی مطرح است که ما امروز در جامعه قشر متوسط نداریم، اگر سال گذشته ۶۴ درصد مردم قشر متوسط جامعه بودند الآن ۲۴ درصد شده است، یعنی غالب مردم در خط فقر قرار گرفته‌اند.
وزیر کشور گفت: برای شناخت ماهیت اصلی انقلاب و تفاوت آن با دوران شاه پهلوی نگاهی به آمار‌ها باید داشته باشیم. مثلا اینکه درصد بالایی از مردم ما بی سواد بودند به حدی که در کشور ما نهضت سوادآموزی به راه افتاد. وضع اقتصادی مردم ما به گونه‌ای بود که ۴۹ درصد مردم زیر خط فقر بودند.
حسن لطفی: آنطور که باید و شاید به معلولان در لایحه بودجه سال آتی توجه نشده است و کمیسیون اجتماعی قطعا در بررسی لایحه بودجه آینده به معلولان توجه خواهد داشت و در جریان ارائه پیشنهادات و چکش کاری لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس باید به وضعیت معلولان کشور رسیدگی شود.
جمال رحمتی کارتونیست هم میهن فاصله و شکاف عمیق بین خط فقر و درآمد‌ها را موضوع کاریکاتور خود قرار داده است.
رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به کاهش ۳۰ درصدی درآمد سرانه هر ایرانی و زیر خط فقر بودن ۱۰ میلیون نفر، گفت که عدم تدوین واقعی و درست برنامه هفتم، فرصت بازیابی اقتصاد را از بین می‌برد.
وی با بیان اینکه طبیعتا در جامعه اختلاف دیدگاه وجود دارد، اظهار کرد: باید زمینه ای فراهم کرد که همه مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند. باید دانشجویان به گونه‌ای با مسئولان سخن بگویند که مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند. بهتر است در کنار یکدیگر بجنگیم و تلاش کنیم، نه علیه هم.
وی با بیان اینکه طبیعتا در جامعه اختلاف دیدگاه وجود دارد، اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که همه مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند؛ باید دانشجویان به گونه ای با مسئولان سخن بگویند که مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند. بهتر است در کنار یکدیگر بجنگیم و تلاش کنیم نه علیه هم.
با وجود اینکه افزایش درآمد افراد آسیب‌پذیر جامعه بیشتر از افراد ثروتمندتر بوده، اما سهم درآمدی دهک اول از کل درآمد جامعه در سال ۹۹ تنها ۲ درصد و سهم دهک دهم نیز ۳۱.۴ درصد اعلام شده بود
در سراسر جهان، دولت‌ها موظف هستند که از مردم در برابر هزینه‌های مالی سلامت محافظت کنند، یعنی این وظیفه ذاتی دولت‌ها و نظام‌های سلامت کارآمد و پویاست که در هر شرایط اقتصادی، نگذارند جامعه از مسیر مراقبت‌های سلامت، آسیب جدی ببیند. از همین‌رو یک تامین مالی عادلانه باید در نظام سلامت وجود داشته باشد و بر اساس توان پرداخت اقشار مختلف مردم پایه‌گذاری شود؛ یعنی از طریق یک بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه، فردی که ثروت بیشتری دارد شناسایی می‌شود و هزینه‌هایی که او پرداخت می‌کند از اقشار متوسط و ضعیف، بیشتر است.
صبح امروز یکی از رسانه های در اقدامی دست به عدد سازی کرده و بدون ارائه یک دلیل منطقی و آمار دقیق اقتصادی اعلام کرد خط فقر به ۱۸ میلیون تومان رسیده است که موجب تشویش اذهان عمومی شد.
هزینه وحشتناک ناشی از مراقبت از یک فرد مبتلا به دمانس، میلیون‌ها خانوار را به زیر خط فقر می‌برد و زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر می‌دهد.
زامبیا یکی از بالاترین نرخ‌های نابرابری در جهان را دارد. تخمین زده می‌شود که ۵۸ درصد از ۱۸ میلیون زامبیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. این رقم در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا ۴۱ درصد است.
امضای تفاهمنامه همکاری هتل‌ فرودگاهی با انجمن بهبود و توسعه سطح سلامت روانی کشور
پیرهادی گفت: جنگ اقتصادی تحمیلی فشار زیادی را به زندگی مردم وارد کرده و در این مسیر وکلای ملت خود را موظف به همکاری با دولت در جهت کاهش مشکلات اقتصادی کنونی می‌دانند. مجلس در کنار حمایت از فعالیت‌های دولت، از نقد دلسوزانه و اهرم‌های نظارتی خود غافل نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ