«میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟ یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است!»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون معلمان در ۵ رتبه قرار می‌گیرند و دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.
رئیس پیشین بانک مرکزی: مگر رئیس جمهور اعلام نکرد ما کنترل و مهار تورم را در رکود نمی بینیم بلکه در رشد می بینیم ؟! تناقض سیاست انقباضی در اقتصاد ، یعنی محدود کردن وام دهی بانکها و رشد وحشتناک بدهی بانک ها به بانک مرکزی با سیاست اعلامی آقای رئیسی چگونه توجیه می شود؟ مگر اینکه بپذیریم یک سیاست هماهنگی در دولت وجود ندارد!
عبدالناصر همتی نوشت: امروز دولت، مجلس و... بسیج شده و موفق به تصویب وارداتِ ‎خودرو دست دوم شدند.
مسئولین محترم دولت سیزدهم که در فرافکنی ید طولانی دارند به خوبی می دانند عمده منابع ورودی به این بانک مربوط به صادرات در دوره خودشان است و همواره نیز از حجم عظیم صادرات گاز به عراق به عنوان یک دستاورد یاد می کردند، چرا طی دوسال گذشته به همان روش قبلی ادامه دادند؟ چرا صادرات خود را متوقف نکردند و چرا روش دیگری برای دریافت پول گاز و برق انتخاب نکردند؟ اصلاً آیا چاره دیگری داشتند یا دارند؟
عبدالناصر همتی نوشت: نحوه حکمرانی بر مبنای شاخص‌های کلان اقتصاد ارزیابی می شود، نه پیشرفت‌های موردی و خرد.
عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توییتی نوشت: برای موفقیت شرط لازم اختیار است و شرط کافی برای استفاده درست از آن، ابتکار تصمیم سازان و شجاعت تصمیم گیران است.
همتی رئیس اسبق بانک مرکزی در توییتی به درخواست وام دولت رئیسی از صندوق بین المللی پول واکنش نشان داد.
عبدالناصر همتی با انتشار تصویری از خبر حمله مخالفان دولت روحانی به همتی، به خاطر تلاش برای وام گرفن از صندوق بین المللی پول نوشت: برای آقای فرزین در ملاقات با مقامات صندوق بین المللی پول آرزوی توفیق دارم. امیدوارم بتوانند با دفاع از حق ایران، تسهیلات صندوق را برای گشایش ارزی بگیرند.
رئیس کل اسبق بانک مرکزی تاکید کرد: دولت تا شرایط سخت‌تر و پرهزینه‌تر نشده تدبیر کند.
همتی بار دیگر به اظهارات رئیسی واکنش نشان داد.
عبدالناصر همتی نوشت: برای کنترل تورم و نرخ ارز، دولت بایستی در کنار سایر اقدامات لازم، برای کاهش انتظارات تورمی و معکوس کردن روند رشد سهم پول در نقدینگی نیز چاره جویی جدی بکند.
روزنامه کیهان نوشت: برخی مدیران دولت سابق اصرار داشتند FATF را نهاد حقوقی بی‌طرف در حوزه ادعای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و جرائم سازمان‌یافته وانمود کنند و حال آنکه ۷۶ درصد این جرائم در آمریکا و اروپا و کانادا انجام می‌شود.
همتی نوشت: «برای تصمیمات و برنامه های خود فکر هم می کنید؟ واردات سواری دست دوم؟ فروش روزانه ۶ هزار ربع سکه؟ توزیع کالا برگ؟ عوارض از قبور؟ برای تصمیمات و برنامه های خود فکر هم می کنید؟»
همتی باز هم به دولت رئیسی کنایه زد.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس گفت: نرخ ارز، میزان فروش و قیمت نفت در بودجه تصویب نشده و دولت حدود ۶۰۴ همت برای فروش نفت در نظر گرفته که بنا بر بررسی‌ها در سناریوهای مختلف قابل تحقق است.
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی انگیزه‌های انتخاباتی را عامل تخریب دولت سیزدهم از سوی بانیان وضع موجود دانست و از همتی خواست گزارشی از اقداماتش در دولت دوازدهم در خصوص ارز ترجیحی ارائه کند.
همتی نوشت: از وعده نیم و سپس تک رقمی کردن تورم خبری نیست، رشد ۸ و تقویت پول ملی و وصل نکردن سفره مردم به مذاکرات هم پیشکش البته در بوق‌های تبلیغاتیتان در دستاورد سازی موهومی پیشتازید.
عبدالناصر همتی گفت: اگر واقعا گمان می‌کنید قبلی‌ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی‌توانید آن را درست کنید استعفا دهید، بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود.
عبدالناصر همتی در واکنش به ناتوانی دولت در تحقق وعده ها و رشد شتابان قیمت‌ها گفت: شما به مردم گفتید پول ایران را بعد از یورو و دلار قوی ترین پول منطقه خواهیم کرد. شما گفتید تورم را تک‌رقمی می کنید. شما گفتید جلوی استقراض از بانک مرکزی را می گیرید. مگر آقای رئیسی اینها را نگفت؟ مگر آقای رضایی نگفت؟ مگر تمام پوششی هایی که همراه آقای رئیسی آمده بودند اینها را نگفتند؟ این ادعاها چه شد؟ وی در ادامه تصریح کرد: اگر واقعا گمان می کنید قبلی ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی توانید آن را درست کنید، استعفا دهید و کنار بروید. بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود...»
عبدالناصر همتی در توییتر نوشت: از اول مهر ماه ظرف کمتر از ۳ ماه قدرت خرید مردم (ارزش پول ملی) بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت. باز هم خسته نباشید.
خبرگزاری دولت «ایرنا» نوشت: همتی در حالی از مطالبات مردم سخن گفته که در دوران ریاستش بر بانک مرکزی، آمار تورم را از دید مردم پنهان کرد تا جامعه را از حقوق اولیه خود یعنی «دانستن» محروم کرده تا عمق بحران تورمی ایجاد شده در نتیجه سیاست‌های وی و دولت روحانی برای مردم آشکار نشود.
عبدالناصر همتی در توئیتی به مواضع اخیر دولت درباره کاهش نرخ تورم انتقاد کرد.
همتی خطاب به خبرگزاری دولت افزود: «کاش لااقل با کسانی که۴عمل اصلی ریاضی را خوانده‌اند، مشورت می‌کردید تا برایتان محاسبه کنند که نتیجه رشد ماهانه ۵/۲٪ در۳۴ماه، حدود ۶ برابر است. اینکه مثل زیلو انداختن نیست! ۴ عمل اصلی کمی سخت‌ است.»
عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توئیتی با اشاره به افزایش صادرات عربستان، ترکیه و عراق نوشت: دولت ما درگیر کوپن و تبدیل فرش به زیلو است.
همتی این روزها در حال شناساندن دوباره خود به جامعه است و تلاش می‌کند خیمه‌ یک دولت سایه را بدون داشتن چشم امید به اصلاح‌طلبان علم کند و برند خودش را به جامعه سیاسی معرفی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ