«‏صدور احتمالی حکم جلب نتانیاهو و برخی مقامات ارشد رژیم اسرائیل توسط دیوان کیفری بین‌المللی شاید مهم‌ترین اتفاق از زمان تأسیس اسرائیل باشد. این اتفاق چنان جدی و حائز اهمیت خواهد بود که لازم است از الان برای مواجهه با آن در داخل کشور - با هماهنگ‌سازی تمامی نهاد‌ها - برنامه‌ریزی شود.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در ژنو گفت: سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر و مکانیسم‌های نظارتی آن باید تمام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حقوق بشر را انجام دهند.
اگر چینی‌ها در جریان دیدار محمود عباس از پکن طرح صلح یا ابتکاری برای میانجیگری بین دولت خودگردان و اسرائیل ارائه کنند، مورد استقبال سعودی‌ها و حتی آمریکا قرار خواهد گرفت و در آن صورت، مقابلۀ رسمی و علنی جمهوری اسلامی با آن، به قیمت به‌هم خوردن روابط با پکن و منجمد شدن رابطه با عربستان تمام خواهد شد. با این حساب، به نظر نمی‌رسد که جمهوری اسلامی به مقابلۀ علنی با چنین ابتکاری برخیزد.
نماینده حزب‌الله لبنان در ایران گفت: دیگر ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل تمام شده و دوره‌اش گذشته است.
در پی تیرگی روابط «اسرائیل» و اردن به علت بازداشت نماینده مجلس اردن به اتهام «قاچاق سلاح» به فلسطین اشغالی، وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی وزیر خارجه این رژیم پاسخ نداد.
تمام بند‌های بیانیۀ مشترک و به‌خصوص ادبیات به کار گرفته شده در تنظیم آن، با لحن بسیاری از اظهارنظر‌های داخلی در ایران شباهتی نداشت به‌طوری‌که اشاره به نام «اسرائیل» نیز از چارچوب ممنوعه خارج شده و «آرمان فلسطین» به «حق تعیین سرنوشت مردم آن» محدود شده بود.
ناصر کنعانی درباره سفر صفری به باکو گفت: این سفر برای شرکت در نشست سران گروه تماس جنبش عدم تعهد با موضوع جهان پس از کرونا انجام شده است. این سفر فرصت خوبی است که دیدار و گفتگو‌های دوجانبه با مقامات عالی جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دو کشور و وضعیت جاری مناسبات فیمابین انجام شود. علاوه بر مشارکت در نشست مزبور صفری سه دیدار مهم داشته است.
شنبه‌های اعتراضی در اراضی اشغالی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم اسرائیل به یک کابوس تمام عیار تبدیل شده است. معترضان اسرائیلی از جناح اپوزیسیون اسرائیل و حتی افرادی که به نتانیاهو و ائتلاف همراه با دولت وی رای داده اند، معتقدند که دولت جدید رژیم اسرائیل عملا در حال سوءاستفاده از موقعیت سیاسی خود برای قبضه کامل قدرت و ایجاد دیکتاتوری در اراضی اشغالی است.
بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اولین تماس تلفنی خود با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، در خصوص توافقات عادی سازی و تلاش های مشترک برای جلوگیری از آنچه وی مدعی دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد، گفتگو کرد.
آمریکا به سعودی‌ها توصیه خواهد کرد که به‌منظور جلوگیری از الحاق بخشی از کرانۀ باختری و به‌عبارتی حفظ شانس تشکیل کشور فلسطینی، به عادی‌سازی رابطه با اسرائیل تن در دهند چراکه در غیر این صورت، نتانیاهو با اجرای طرح الحاق، زمینه‌ساز بحرانی فراگیر در تمام منطقه خواهد شد که برندۀ آن جمهوری اسلامی خواهد بود.
در سیاست خارجی درگیر دائم با اسرائیل را رقم می زنید، آقای سیستانی در عراق را برای دستگیری روح الله زم می رنجانید و رابطه‌تان را با او را بهم می زنید. با عربستان سعودی هم به ته خط می رسید در حدی که متحدین شما تاسیسات نفتی او را می زنند، و او هم ایران اینترنشنال را برای شما تجهیز می کند تا در خیابان‌های خودتان جنگ شود، با اروپا هم تمام عیار درگیر می شوید و خودتان را نفر دوم جنگ اوکراین می‌کنید و با امریکا هم تکلیف معلوم است؛ چه کسی گفته اتخاذ چنین سیاست‌هایی عاقلانه است؟‌ در آن واحد درگیری با سیاسیون داخلی، و رنجاندن همه از خودتان ، خون به دل کردن مردم در حوزه اقتصادی، چه دستاوردی برای نظام تا کنون داشته است. در مسائل فرهنگی، سخت گیری‌های زیادی را اعمال می‌کنید. مسئولان مربوطه در این حوزه همه ضعیف هستند. این همه بی تدبیری برای چیست؟
یووال نوح هراری نویسندۀ مشهور یهودی با اشاره به انتخابات پارلمانی اخیر اسرائیل که طی آن نیرو‌های مذهبی و ملی‌گرای افراطی به پیروزی رسیدند، گفته است؛ اسرائیل تلویحاً در پی ساختار سیاسی جدیدی با سه نوع شهروند در این سرزمین است. شهروندان درجۀ یک با برخورداری از حقوق کامل که شامل حال یهودیان خواهد شد. شهروندان درجۀ دو با تأمین بخشی از حقوق آن‌ها که عرب‌های تابع اسرائیل را در بر خواهد گرفت و نهایتاً شهروندان درجۀ سه با محرومیت از تمام یا نزدیک به تمامِ حقوق خود که عرب‌های ساکن کرانۀ باختری رود اردن را شامل خواهد شد.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز "آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود" با تمام قوا به صحنه آمده‌اند اما قطعاً این صحنه فتنه عظیم‌ و این جنگ جهانی را به گورستان دشمنان، آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران با یادآوری اینکه امروز در یک سو جبهه کفر با تمام توان و در یک سو جبهه اسلام قرار دارد، اضافه کرد: در این صحنه نمی‌شود وسط ایستاد؛ صحنه روشن است چرا که یک طرف را آمریکا و اسرائیل هدایت می‌کنند و یک طرف را رهبر معظم انقلاب و مردمان مؤمن و انقلابی و در این شرایط باید مسیر را مشخص کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با اظهار این که ماموریت نیمه تمام سردار شهید سلیمانی را دهه هشتادی ها با از بین بردن رژیم اسرائیل تمام می کنند، هشدار داد که اگر این رژیم و آمریکا اشتباه فاحشی علیه ایران مرتکب شوند ،ببیند این نسل با شما چه می کند.
دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره انتخابات رژیم صهیونیستی گفت: تمام دولت‌ها و کابینه‌های اسرائیلی، تروریستی و فسادآمیز بودند. این کابینه‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارند و همه افراط‌گرا هستند. آن ها دشمنانی احمق هستند و ما خدا را شکر می‌کنیم که دشمن ما احمق است؛ این موضوع به نابودی هر چه زودترش کمک خواهد کرد.
وضعیت انتخاباتی در سرزمین های اشغالی به شدت آستانه‌ای است و اندک تغییری ممکن است نتیجه انتخابات را به کلی تغییر دهد.
روند تحولات انتخاباتی در سرزمین‌های اشغالی نشان از تشدید شکاف‌ها در جامعه اسرائیلی و احتمالا تدام بحران در سطح سیاسی است.
یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از کشورهای عربی خواست برای توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و از تمام راهکارها جهت توقف جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین استفاده کنند.
حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم بیعت با امام زمان(عج): چیزی به نابودی رژیم صهیونیستی باقی نمانده است/ وقتی رژیم صهیونیستی نابود شود، در تمام منطقه آرامش ایجاد می شود/ یا صاحب الزمان(عج) ما پای قدم های تو اسرائیل را نابود خواهیم کرد.
قطع روابط دیپلماتیک پس از آن صورت گرفت که تیرانا، تهران را به سازماندهی یک حمله سایبری بزرگ متهم کرد.
نگرانی اسرائیل در مورد پیامد‌های غیر هسته‌ای توافق، مهم‌تر و فوری‌تر از تمام عواقب احتمالی بند‌های برجام است است. جدا از آن که لغو تحریم‌ها به ایران اجازه می‌دهد صادرات پرسود نفت خود را از سر بگیرد این توافق به تهران امکان دسترسی فوری به ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مالی مسدود شده اش در بانک‌های سراسر جهان را می‌دهد.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: موضع حکومت طالبان درباره بیت‌المقدس قاطع و روشن است و همواره آن را تکرار کردیم. بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان و ارزش مشترک و مقدس تمام امت اسلام بوده است.
«این توافق دیر یا زود امضا خواهد شد، «زیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مقامات ایران، آن را می‌خواهند... متأسفانه، بایدن آن را بیشتر از ایرانی‌ها می‌خواهد. غرب تقریباً درباره تمام شرایط مقابل تهران تسلیم شده است...»
جنبش حماس با رد بیانیه منتسب به این جنبش مبنی بر حمایت از تبادل سفرا بین ترکیه و اسرائیل، بر موضع ثابت خود در مخالفت با تمام انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
روابط مسکو و تل آویو در پی حمله روسیه علیه اوکراین به شدت تحت تأثیر قرار گرفت به ویژه آنکه رژیم اسرائیل همراه با بیشتر کشورهای غربی و آمریکا به وضوح خود را در کنار «کی یف» قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ