حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ایران منتقدان با اشاره به اینکه در نوبت قبلی که دولت روحانی اقدام به آزادسازی بدهی‌های ایران از امریکا کرده بود، گاندوسازان، تلاش‌های زیادی را برای زیر سوال بردن این تصممیم برنامه‌ریزی کرده بودند و به نقد رویکرد‌های جناحی و سیاسی در خصوص منافع ملی پرداختند. باید دید این تصمیم آیا دریچه‌ای به سمت درک مشترک میان دو کشور باز می‌کند یا آن را باید در حکم تصمیمی موردی و غیرمستمر قلمداد کرد.
رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: در حال حاضر فضای انتخابات فضای داغی نیست کما اینکه در میان مردم بحث جدی درباره انتخابات وجود ندارد چرا که در حال حاضر مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی ذهن آنها را درگیر کرده است.
حسن روحانی گفت: ازصداوسیما استفاده کنیم و مردم را بیاوریم. حکومت که ۳ میلیون یا ۵ میلیون نفر نیستند، ما همه ۸۵ میلیون کنار هم هستیم.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با ابراز خوشنودی از اینکه برای همه روشن شده که با دنیا باید تعامل کرد، افزود: خوب است همه فهمیدند راه اصلاح کشور از تعامل با جهان و روابط با همسایگان می‌گذرد، نه با دعوا و نزاع و شعار نوشتن روی موشک. امیدوارم این رویکرد ادامه پیدا کند و فقط به دو، سه مورد ختم نشود و تبدیل شود به حرکتی برای توسعه کشور و تعامل سازنده با جهان. خوب است همه فهمیدند نمی‌شود سفارت آتش زد و دردسر ایجاد کرد.
روحانی شیعه پاکستانی گفته دولت ایران به افراد نیازمند یارانه می‌دهد. اگر وارد خانه یک ایرانی معمولی شوید، همه چیز مورد نیازتان از جمله یخچال را پیدا خواهید کرد! حتی اگر در یک مکان فقط یک خانه وجود داشته باشد یا کسی در جزیره زندگی کند، باز هم برق وجود دارد. زیرا از خداوند یاری خواسته اند.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی با انتقاد از کسانی که تغییر ساعات رسمی را «قانون وارداتی» می‌دانند نوشت که چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟
گفته می‌شود فرش‌ها طی بازه سال‌های ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۵ از ساختمان خارج گردیده است. یکی از شاهدین که در همان دوران در ساختمان حافظیه مسئولیت داشته است در این خصوص گفته است که در «سال ۱۳۹۵ فرش‌ها را با یک دستگاه وانت مزدا بردند منزل...» گفتنی است ساختمان حافظیه سعد آباد متعلق به نهاد ریاست جموری است که از آن به عنوان محلی برای استقبال از روسای جمهور و مهمانان خارجی توسط دولتی‌ها استفاده میشود.
درست است که دولت آقای رئیسی توانسته بسیاری از قفل‌های اقتصادی دوره آقای روحانی را باز کند، اما در همان حال این اقدامات که برای تحرک‌بخشی به اقتصاد کشور ضرورت داشته، کمک ملموسی به حل مسایلی که شهروندان به صورت روزانه با آن مواجه هستند، نکرده است.
باید بدون ملاحظه، با کمترین زد و بندی، در صورت اثبات، برخورد شود؛ اما هوچی‌گری و عملیات روانی برای به تقابل کشاندن دولت و مجلس، و باز داشتن از مسئولیت خدمتگزاری، داستان دیگری است. کشاندن مسئولان به درگیری با یکدیگر، نقشه بدخواهان ملت ایران است که راز حمایت‌شان از مدیران ناکارآمد در دولت سابق را «رساندن کشور به نقطه جوش» می‌خواندند.
رئیس جمهور سابق ایران تاکید کرد: بازنشستگی و باز ایستادن برای یک رئیس‌جمهور پیشین معنا ندارد؛ تعامل با افکار عمومی، پاسخگویی، بیان کامیابی‌ها و ناکامی‌ها و تشریح کارنامه و میراث نمی‌تواند نقطهٔ پایانی داشته باشد.
جهانگیری گفت: در جلسه آخر که می‌خواست راجع به قیمت بنزین تصمیم گیری شود در حضور آقای روحانی من باز این را مطرح کردم که آقای روحانی برخورد خیلی بدی در جلسه کردند. یعنی شاید تنها برخورد تلخ بین من و آقای روحانی همان جلسه بود که در حضور سران و جمعی از سه قوه بود.
اگر امروز آپارتمان‌ها دارای آشپزخانه اُپن است این ناشی از توطئه دیگران نیست. اگر همان آقای روحانی اقدام به مسکن‌سازی کند و آشپزخانه آن اُپن نباشد، در این صورت یا کسی آن را نمی‌خرد یا در اولین گام دیوار آن را برداشته و آن را باز و اُپن می‌کند. این ساده‌انگاری است که بگوییم با تغییر این معماری می‌توان فرهنگ رفتاری زنان جدید را تغییر داد. حتی اگر آپارتمان ۳۰۰ متری هم داشته باشید، باز هم اغلب زنان خواهان باز شدن آشپزخانه می‌شوند.
نوری گفت: این توطئه دشمن است که می‌خواهد مدارس ما تعطیل و دانش آموزان از تحصیل باز بمانند. تمامی جوانب بررسی شده و نگرانی برای باز بودن مدارس نیست.
منتظرالمهدی گفت: به همه هم‌میهنان به‌ویژه دختران عزیزمان، اطمینان داده که با همکاری دیگر دستگاه‌های کشور و به فضل و کرم الهی با عوامل این اقدامات مجرمانه برخورد قاطع و به این عمل مذبوحانه خاتمه بخشیده و امنیت و آرامش روانی را به جامعه باز می‌گردانیم.
کیهان نوشت: از هنگام تصویب برجام تاکنون، نه فقط آقای روحانی، بلکه هیچیک از طرفداران برجام نتوانسته‌اند حتی به یک نمونه از دستاورد‌های برجام اشاره کنند! مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها صورت گرفته بود و طی ۸ سال ریاست آقای روحانی بر قوه مجریه بسیاری از وقت، امکانات و ظرفیت‌های نظام به پای برجام ریخته شده بود، ولی نه فقط تحریم‌ها لغو نشد، بلکه دوبرابر نیز شد!
"مقتدی صدر" روحانی شیعه عراقی نماز جمعه را برگزار کرد. او پس از ماه‌ها سکوت به سیاست عراق بازگشته است. گفته می‌شود صدر در تلاش است تا از نفوذ سیاسی خود محافظت کند و از گسترش چارچوب هماهنگی جلوگیری نماید.
محمد قبادلو در مسیر انتقال به محل وقوع جنایت برای بازسازی صحنه جرم نیز در ماشین اعلام می‌کند که اصلا پشیمان نیستم و اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم. پزشکی قانونی نیز درباره وضعیت روحی و روانی محمد قبادلو اعلام کرده است: معاینه روانپزشکی انجام شد با توجه به معاینه و شرح حال، نامبرده سوابقی از تشخیص و درمان اختلالات خلقی را ذکر می‌کند در حال حاضر علائم و شواهد از اختلال عمده روانپزشکی که باعث فقدان قوه تمییز و کنترل ارائه شود، در زمان وقوع جرم در نامبرده مشاهده نمی‌شود و مسئول اعمال و رفتار خود بوده است.
براساس گزارش‌هایی که در عمر ۳۰ ماهه مجلس یازدهم منتشر شده، این مجلس محل تولد طرح‌های عجیب زیادی است. به جز دو قانون «اقدام راهبری دولت برای رفع تحریم‌ها» که اصلی‌ترین گلایه دولت حسن روحانی در روز‌های پایانی کارش و مبنی بر این ادعا بود که این قانون مانع دستیابی به توافقی برای احیای برجام شد و طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» که عملا از دستورکار مجلس خارج و حالا در شورای عالی فضای مجازی پیگیری می‌شود، باز هم طرح‌هایی هستند که هم ملت و هم برخی وکلای ملت، از فلسفه و ضرورت طرح و تدوین آن ابراز تعجب می‌کنند.
اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علیه «یورگن کلینزمن» آن هم در آستانه بازی حساس با آمریکا نشان می‌دهد کارلوس کی‌روش روی جنگ روانی برای این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده است.
محمد تقی رهبر در پایان گفت:‌ اینکه روحانیون در عرصه‌های ممتاز حاکمیت هستند،‌ دلیلی نمی‌شود مردم فکر کنند، همه تقصیرها گردن روحانیت است و همه روحانیون در رفاه کامل و بی‌دغدغه هستند.
ترجمه گزارش سازمان پزشکی قانونی این است که خانم مهسا امینی در هنگام مواجهه با فشار روانی ایجادشده به دلیل اختلال در محور هیپوتالاموس- هیپوفیز ناتوان از ترشح هورمون هیپوفیز بوده که در نتیجه چنین امری آدرنالین بالا رفته و او را دچار تروما کرده است. حال این سؤال از شما قابل طرح است که اگر متوفیه در آن زمان، فشار روانی را تجربه نمی‌کرد و به‌طور طبیعی نیازمند سطح بالای هورمون کورتیزول نبود، آیا باز هم با چنین ترومایی مواجه می‌شد؟
این استاد دانشگاه گفت: ما با پدیده ای مواجه هستیم که حتی در خانواده ساختار اقتدار شکسته شده و نسل جدید نمی خواهد به قاعده دیرین تن بدهد؛ نوعی گسست های از پیوست های سنتی را دنبال می کنند تا به پیوست های جدید برسد. ... نامیدی روانی که حل نشدن مسئله تحریم به ذهن ها متبادر کرد بسیار حائز اهمیت بود. حل نشدن برجام علامتی شد برای اینکه امیدی به آینده برای بهبود اقتصاد نخواهد بود... می ترسم و نگرانم که با فروکش کردن مسأله، سیاست های غلط هم فراموشی شود تا خدای نکرده اتفاق دیگر و باز هم تکرار اتفاقات پیشین! اگر می خواهم بدانم راه حل چیست، واقعا این را دستاویز گفت و گوی اجتماعی قرار بدهیم.
معاون اول روحانی همه اطلاعات را در ذهنش دارد و کمتر نیازی به مراجعه به یادداشت‌ یا پرسش از همکاران وجود دارد. می‌گوید:«برجام حاصل تلاش ظریف، روحانی و مقام معظم رهبری بود. ترامپ آن را بهم زد. اگر بعد از ترامپ از برجام خارج می‌شدیم، الآن هیچ امکاناتی برای مذاکره نداشتیم و بدتر اینکه ترامپ را خوشحال کرده‌ بودیم.» در تمام مقاطعی که صحبت می‌کند، یاد حرف‌های تند سیاستمداران جناح مقابل می‌افتد و بازهم لهجه کرمانی‌اش مسلط می‌شود و صدایش هم بالاتر می‌رود:«عده‌ای انگار تمام منافعشان به این گره‌خورده بود که با تندروی، خواسته‌های امریکا را در ایران پیاده کنند. این‌ها دشمن ملت ایران هستند.»
فرمانده سپاه با بیان اینکه پیشوای ایران اسلامی مورد حملات مستقیم دشمن است، گفت: بنده نمی‌توانم بسیاری از واقعیت‌های شیرین را بگویم و ان شالله بعدا باز گو خواهیم کرد اما از ما قبول کنید که یک روحانی با دستان جانباز در میانه یک میدان جهانی جهاد ،سال‌ها شبانه‌روز ایستاده است و دشمن را بی‌عمل گذاشته است، دشمن مجهز است اما نمی‌تواند عمل کند.
یک فعال سیاسی قیمت برخی کالاها در دو دولت روحانی و رئیسی را باهم مقایسه کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ