وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای اوکراینی قصد دارند همزمان با حضور دبیر کل سازمان ملل در این کشور، حملات دیگری علیه نیروگاه اتمی زاپروژیا صورت دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین امروز یکشنبه بار دیگر قصد داشت با حملات پهپادی، پایتخت این کشور را هدف قرار دهد که موفق نبود.
رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آمادگی خود برای میانجی‌گری بین مسکو و کی‌یف را مطرح کند.
وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ قایق انتحاری اوکراین خبر داد که قصد حمله به پایگاه دریایی این کشور در دریای سیاه را داشتند.
وزارت دفاع روسیه از حمله ناموفق شناورهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کشتی‌های روسی خبر داد.
رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت که جنگ اوکراین به اقتصاد کشورهای مسبب آن آسیب می‌زند.
پیش‌بینی می‌شود که با خرید جنگنده‌های پیشرفته، توان نیروی هوایی پیر ایران به طور چشمگیری ارتقا یابد. از زمان حمله روسیه به اوکراین، ارتباطی بین تحویل احتمالی جت‌های سوخو به ایران و افزایش همکاری نظامی بین دو کشور به وجود آمده است. در دسامبر ۲۰۲۲، آژانس‌های اطلاعاتی غربی ادعا کردند که روسیه قصد دارد ۲۴ فروند هواپیمای سوخو۳۵ در ازای پهپاد‌های انتحاری ایران معامله کند.
تصاویری از دستگیری شهروند روس متهم به جمع آوری اطلاعات برای اوکراین؛ بر اساس پیام های تبادل شده همدستان وی قصد انجام حمله تروریستی به یک نیروگاه برق آبی در منطقه یاروسلاول را داشتند.
وزیر دفاع اوکراین می‌گوید این کشور قصد بکارگیری تسلیحات خوشه‌ای آمریکا در خاک روسیه را ندارد.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه در اطراف ساختمان و تاسیسات نیروگاه اتمی زاپروژیا مواد منفجره کار گذاشته و قصد دارند حمله احتمالی را به گردن کی‌یف بیندازند.
اوکراین قصد  طرح شکایت علیه روسیه در ماجرای انفجار نیروگاه برق آبی خرسون را دارد.
سرویس امنیت فدرال روسیه از برنامه سرویس اطلاعاتی اوکراین برای انجام حمله تروریستی در خاک مسکو با استفاده از «بمب کثیف» خبر داد.
سفارت روسیه در لندن اعلام کرد انگلیس قصد دارد اوکراین را برای حمله به روسیه ترغیب کند.
تصرف باخموت یک سکوی پرتاب برای نیرو‌های روسیه محسوب می‌شود. این شهر یک مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه‌ای در استان دونتسک اوکراین است؛ استانی صنعتی و عمدتاً روس‌زبان که مسکو قصد داشت با «عملیات ویژه نظامی» آن را ضمیمه خاک خود کند.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین با دو پهپاد انتحاری قصد داشت محل اقامت ریاست‌جمهوری این کشور را هدف قرار دهد.
بنا به اعلام یک روزنامه‌نگار تحقیقی، دولت آمریکا قصد داشت با تهدید به انفجار خطوط لوله نورد استریم، روسیه را از حمله به اوکراین منصرف کند.
وزارت دفاع روسیه می گوید اوکراین قصد دارد تا ادعای سرقت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای چرونوبیل توسط ارتش روسیه را مطرح کند.
ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین، پیشتر گفته بود که روسیه می‌تواند در فوریه (بهمن) حمله جدیدی را آغاز کند. وی تاکید کرد: «در بهترین حالت این حمله در ماه مارس (اسفند) و در بدترین حالت در پایان ژانویه (اوایل بهمن) رخ می‌دهد».
بنا به ادعای یک رسانه آمریکایی، نیروهای اوکراینی برنامه ترور یکی از فرماندهان ارشد ارتش روسیه را طرح ریزی کرده بودند.
کاخ سفید اعلام کرد که این کشور سامانه های دفاع هوایی بیشتری را در قالب کمک های نظامی به اوکراین ارسال می کند.
آژانس اطلاعات مستقل اوکراین (UNIAN) گزارش داد پهپاد‌هایی که روسیه قصد داشت برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین استفاده کند، از قطعات پلاستیکی غیرمقاوم در برابر یخ زدگی مونتاژ شده بودند و به نظر می‌رسید در زمستان بی‌استفاده باشند.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه هشدار داد که روسیه در حال مقدمه چینی برای انجام یک عملیات «ایذایی» به منظور منفجر کردن یک سد بزرگ برق آبی در جنوب این کشور است که احتمالاً ۸۰ روستا و شهر از جمله شهر مهم و استراتژیک خرسون را زیر آب می‌برد.
رئیس جمهور اوکراین با ادعای نقشه روسیه برای انفجار سدی بزرگ در منطقه خِرسون، از کشورهای غربی خواست تا به مسکو درباره این نقشه، هشدار دهند.
رئیس‌جمهوری روسیه گفت: اکنون نیازی به حملات گسترده نیست و ما قصدی برای ویران کردن اوکراین نداریم؛ برنامه‌های دیگری داریم و آن‌ها را دنبال می‌کنیم.
وزارت دفاع روسیه فیلمی از لحظه دستگیری یک شهروند اوکراینی که قصد حمله تروریستی در بریانسک را داشت منتشر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ